Solving the Strategy Delusion, Marc Stigter PhD (Palgrave Macmillan, 2015)


Ontketen transformatie met behulp van een onderscheidende  strategie.


1. Diepgaande inzichten ontsluiten

Transformatie komt alleen tot stand door onderscheidende strategieën die voortkomen uit diepe inzichten. Diepgaande inzichten zijn essentieel omdat ze helpen echte klantwaarde te ontdekken en onderscheidende waarde te creëren. Ze helpen ons de fundamentele drijfveren van uw organisatie te begrijpen en veronderstellingen over uw bestaande waarde proposities in twijfel te trekken. Dit boek helpt u een strategisch detectievermogen in te bouwen, waardoor uw organisatie diepgaande inzichten kan ontketenen. Niet alleen vanuit een intern perspectief, maar vooral vanuit een extern perspectief. En niet alleen periodiek, maar als een continue proces.



2. Co-creëren van onderscheidende strategieën

Markten en klanten veranderen snel, niet alleen de manier waarop we onze producten en diensten vandaag produceren, op de markt brengen, verkopen en leveren, maar vooral ook de manier waarop we onze strategieën voor de toekomst creëren en uitvoeren. Het is duidelijk dat klanten niet langer eenvoudigweg kunnen worden gezien als doelwitten en passieve ontvangers van onze producten en diensten. Dit boek helpt u bij het creëren van echte klant- en ervaring gebaseerde strategieën. Waar strategische proposities niet van Inside-Out worden ontwikkeld, maar van Outside-In worden gecreëerd.



3. Mensen mobiliseren voor actie

Het maken van een ‘strategisch plan’ kan al snel een theoretische oefening worden als we er niet in slagen onze mensen te mobiliseren. Strategische plannen op zichzelf mobiliseren niemand. Als mensen een strategie willen begrijpen, moet deze verder gaan dan de specifieke kenmerken van het plan zelf en deel uitmaken van een collectief verhaal. Dit boek helpt je om zo'n meeslepend verhaal te creëren en het in je hele organisatie te contextualiseren. 



4. Strategieën duurzaam realiseren 

Het creëren van onderscheidende strategieën en het verwerven van een kritische massa is niet voldoende. De massa moet ook als het ware in beweging zijn (en blijven). Dit boek helpt uw ​​organisatie het momentum vast te houden. 

Terug naar insights >

 
 
 
E-mailen
Bellen
Info
LinkedIn